"Jangan menghina biar di hina kerana sehina-hina orang yang dihina lebih hina yang menghina"

MUTAKHIR

.

Monday, December 1, 2008

Tumpang berteduh

Hari tu kan.... rasa² nya hari khamis malam jumaat. Hari tu kan, hujan renyai². Sejuk wooo... sampai tulang hitam. Kiter tak der tempat nak tumpang berteduh..... tetiba kiter teringat rumah awak dekat jer ngan tempat kiter tuh... Kiter pun pergi lah rumah awak.....

Kiter ketuk pintu.... 1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 6x, 7x, 8x, 9x, 10x, 11x,12x, 13x, 14x, 15x, 16x, 17x, 18x, 19x, 20x, awak buat dek jerr.... ohhh malam jumaat kot... Kiter pun ting tong awak... ting tong, ting tong, ting tong, 1x, 2x, 3x, 4x, 5x, 6x, 7x, 8x, 9x, 10x, 11x,12x, 13x, 14x, 15x,16x, 17x, 18x, 19x, pon awak buat tak tau jer .....

Pas tu kiter dengar ada orang jalan kat pintu umah awak, plahan² bukak pintu.... Ohhhh ada jugak orang kat umah, boleh saya bertumpang teduh.... kot² adala kopi panas ker... milo panas ker.... cekodok ker... lempeng gula merah + susu ker..., peria masak lemak cili api ker.... spagetti ker... ala... maklumlah... hujan, kiter lapar... cam dah lamer jer kita tak makan... tapi memang dah lama pun..... Tapi yg kiter kecik ati sangat tuh.... bila awak bukak jer pintu.... awak terus tutup balik.... dah lah tu siap menjerit lagi... tak sempat pun kiter bagi salam.... hek..... walaupun awak pernah kate kiter tak der hati perut... takperlah tapi kali ni betul² kecik ati kiter tau...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
yang benar,


















No comments: